و در آن سوی این چشم انتظاری ها ...

(موجیم و وصل ما از خود بریدن است * ساحل بهانه ایست رفتن رسیدن است)

و در آن سوی این چشم انتظاری ها ...

(موجیم و وصل ما از خود بریدن است * ساحل بهانه ایست رفتن رسیدن است)

عاشقی کار دله

آدم دلش پاک باشه. من قلبا خدا رو دوس دارم. من عاشقشم. ولی استاد چرا باید حجاب داشته باشیم؟

استاد : حجاب واسه خودتون خوبه. باعث میشه که کمتر به شما آسیب برسه. کمتر چشم بد شما رو ببینه و ... .

استاد یه دلیل عقلی بگین تا من قبول کنم.

استاد : ببین دخترم بعضی از خواسته های خداوند رو شاید ما بنده ها نفهمیم و دلایلش رو ندونیم اما از اونجایی که میدونیم خدا صلاح ما رو میخواد باید تعبدا رعایت کنیم. یعنی چون بنده او هستیم، بندگی کنیم و هر چه او از ما خواسته رو انجام بدیم.

یکی از بچه ها گفت: ولی استاد ما نباید بندگی کنیم بلکه باید عاشقی کنیم. اگه واقعا عاشق خدا هستیم هر چی میگه رو با عشق انجام بدیم نه از ترس عذاب و اینها. عاشقی کار دله پس دیگه ما نباید دنبال دلایل عقلی و فلسفه و حکمت ها بگردیم. پس اینکه میگن دلت پاک باشه و عاشق خدا باش و حالا کارهای سختی رو که ازت خواسته بی خیال، دروغه. مگه میشه آدم در مورد معشوقش بی اهمیت باشه و بگه بی خیال؟؟!

نظر شما چیه؟

به ما ربطی ندارد!

  

موشی در خانه صاحب مزرعه تله موش دید. 

به مرغ و گوسفند و گاو خبر داد.  

همه گفتند: تله موش مشکل توست و به ما ربطی ندارد. 

 

ماری در تله افتاد و زن مزرعه دار را گزید. 

از مرغ برایش سوپ درست کردند. گوسفند را سر بریدند و برای عیادت کنندگانش غذا تهیه کردند. گاو را برای مراسم ترحیم کشتند و در این مدت موش از سوراخ دیوار نگاه می کرد و به مشکلی که به دیگران ربط نداشت فکر می کرد!!!