و در آن سوی این چشم انتظاری ها ...

(موجیم و وصل ما از خود بریدن است * ساحل بهانه ایست رفتن رسیدن است)

و در آن سوی این چشم انتظاری ها ...

(موجیم و وصل ما از خود بریدن است * ساحل بهانه ایست رفتن رسیدن است)

انا غیر مهملین...

انا غیر مهملین لمراعاتکم و لا ناسین لذکرکم...1

ما هرگز در رعایت و مراقبت شما کوتاهی نمی کنیم و یاد شما را از خاطر نمی بریم.

این رو میگن امام مهدی علیه السلام فرموده است.

خدایا یعنی واقعا امام اینقدر به فکر ماها هستند؟

چه حس خوبیه وقتی فکر می کنی که امامی مهربانتر از پدر مراقبته و مرتب حالتو می پرسه...

درست مثل پیامبر صلوات الله علیه که خداوند در قرآن فرموده:

 قطعا برای شما پیامبری از خودتان آمد که بر او دشوار است شما در رنج بیفتید، به هدایت شما حریص و نسبت به مومنان، دلسوز و مهربان است.2

1.طوسی، تهذیب الاحکام، ج 1، ص 37

2.توبه، آیه 128

کاشکی ما میمون و خوک نباشیم!

ابوبصیر از دوستان روشن دل امام باقر علیه السلام در یکی از سال‏ها در مراسم حج‏به همراه آن امام طواف می‏کرد.  

او می‏گوید: از زیادی صداها و تکبیرهای حجاج به شگفت آمدم و به امام عرض کردم: «  چه قدر حاجی زیاد شده است و سر و صداها چه قدر بیشتر شده.»
در این موقع امام علیه السلام فرمود: « ای ابابصیر! چه قدر حاجی کم است اما سر و صدا زیاد است.» آیا می‏خواهی راستی گفته‏ام را ثابت کنم و خودت با چشم خویش حقیقت گفتار مرا ببینی؟
عرض کردم: چه طور ممکن است ای مولای من؟!
فرمود: «جلوتر بیا!»  

من به امام باقر علیه السلام نزدیک شدم. دست مبارک را بر چشم‏هایم کشید و چند جمله دعا کرد. در این حال من بینایی خود را باز یافتم.  

امام باقر علیه السلام فرمود: ای ابا بصیر! حالا به حاجیان طواف کننده بنگر.  

هنگامی که به جمعیت نگاه کردم، بسیاری از مردم را به صورت میمون و خوک‏هایی دیدم که در گرد کعبه در حالت‏حرکت‏بودند و افراد با ایمان و حاجیان حقیقی در میان آنان مانند نوری در ظلمات می‏درخشیدند. عرض کردم: «ای مولای من! درست فرمودی و حقیقت گفتار شما بر من ثابت‏شد چه قدر حاجی کم و سر و صدا زیاد است.» 

 آن گاه حضرت لب‏های مبارک را به حرکت در آورد و با خواندن دعائی، چشم‏های من به حالت اول برگشت.