و در آن سوی این چشم انتظاری ها ...

(موجیم و وصل ما از خود بریدن است * ساحل بهانه ایست رفتن رسیدن است)

و در آن سوی این چشم انتظاری ها ...

(موجیم و وصل ما از خود بریدن است * ساحل بهانه ایست رفتن رسیدن است)

عرب وحشی

یادم هست یه زمان استادمون آقای دکتر ... هر وقت می خواستند از اعراب یاد کنند می گفتند:

عرب وحشی

اون زمان بعضی بچه های کلاس این سؤال براشون پیش میومد که چرا همچین استادی با این درجه درک و شعوری که داره با وجود این که خودش یک چهره جهانی هست، از این قوم به عنوان وحشی یاد می کنه. حتی چندین نفر هم به ایشون اعتراض کردند. بعضیا می گفتند پیامبر هم عرب بوده، پس نمی تونیم به این صراحت به اعراب بگیم وحشی.

برای پیدا کردن پاسخ این سوال که آیا پیامبر ما هم عرب بوده یا نه مستنداتی رو در کتب تاریخ ادبیات عرب پیدا کردم.

اینکه:حضرت محمد صلوات الله علیه مستعربه است. مستعربه اقوامی بودند که از بلاد مجاور جزیرة العرب به این سرزمین کوچ کردند و با مردم اونجا درآمیختند و خودشان عرب نبودند.

اما این که نباید به اعراب گفت عرب وحشی، امروز که این سکوت بی شرمانه اعراب رو میبینیم، این حمایت هایی که اعراب نادان و جاهل از صهیونیست ها می کنند رو می بینیم، صحنه هایی که حتی دل یک لائیک رو به لرزه درمیاره... آیا باز هم جای اعتراضی می مونه؟

این اعراب حتی قدرت تشخیص این رو ندارند که بفهمند کودکان غزه گناهی ندارند!

فقط یک عرب وحشی می تواند بفهمد که هم پیاله شدن با حیواناتی که بالذات نجس اند چه لذتی دارد!

امروز اگر استادم را ببینم به او می گویم که " وحشی" محترمانه ترین صفتی است که می توان به این دسته از اعراب نسبت داد.

مهم:این ابراز تنفر از اعراب فقط نسبت به آن دسته است که در این رفتارهای حیوانی صهیونیست ها نقش دارند. 

 

نظرات 17 + ارسال نظر
رجا شنبه 28 دی 1387 ساعت 06:27 ب.ظ http://mm2.blogsky.com

قابل تامل بود

عقرب یکشنبه 29 دی 1387 ساعت 08:47 ق.ظ

سلام
اولا جمع بستن به طور کلی شرعا اشکال دارد.ثانیا حالا هم که خواسته اید از غزه دفاع کنید اینگونه دفاع می کنید ؟کسانی هم که دارند کشته می شوند عرب هستند پس آنها هم وحشی هستند وباید از بین بروند.ضمنا برای چندمین بار از شما خواهش می کنم نظرات دیگران را فیلتر نکنید.زشته

علیکم السلام
بله می دونم اشکال داره.

فکر می کردم باهوش تر از این حرفها باشید البته شاید شما این رو ندیدید مشکلی نیست باز هم تکرار می کنم:

مهم:این ابراز تنفر از اعراب فقط نسبت به آن دسته است که در این رفتارهای حیوانی صهیونیست ها نقش دارند.

دوست بزرگوار! انگاری شما فکر می کنید فقط شما و امثال شما از غزه دفاع می کنند. نه؟
یا فکر می کنید دفاع از غزه به همین چهار تا خط نوشته ها تموم میشه!
دیگر دوستان اینترنتی رو نمی دونم ولی من سعی می کنم بیشتر از اونی که توی دنیای مجازی زندگی کنم در دنیا واقعی زندگی کنم. و دفاع از غزه رو در مسئولیت هایی که بنا به شغلم دارم ایفا کنم. من معلمم! این روزا درس ما تو مدرسه هم شده دفاع از غزه به هر شکل و به هر زبانی که کودک پسندانه باشه.

البته برای شخصی که هویتش معلوم نیست نیازی به این توضیحات نیست!

و اما مسئله ای که ذهن شما رو خیلی وقته اذیت می کنه فیلترینگ نظرات این وبلاگ هست. باید خدمتتون عرض کنم معلمی به ما یاد داده که خیلی وقت ها بعضی سوالات رو نشنیده بگیریم این جوری هم به نفع معلمه و هم به نفع دانش آموزان. اما گویا شما دست بردار نیستید.

متاسفانه بلاگ اسکای امکان ارسال کامنت خصوصی رو نداره. و اگه هم داره من در جریان نیستم. راه ارتباطی من و بسیاری از دوستان اینترنتیم هم از طریق همین کامنت دونی هستش. چون زیاد اهل چت نیستم. و حتی المقدور هم سعی می کنم در گروههای دوستی عضو نشم. مجبورم این تایید نظرات یا بنا به فرهنگ لغت شما فیلتر رو فعال کنم. راستش بخواید وقتی دیدم برای بار هزارم شما این مساله رو مطرح کردین تصمیم گرفتم کامنتهاتونو تایید نکنم!!!

بعدشم اخوی!
شمشیرتو غلاف کن یا لااقل اونو به سمت خودیها نکش!

راستی اسم عقرب رو توی یه کتاب دیدم که اسم دختر یکی از شاعران عصر عرب جاهی بود.

کانون وبلاگهای مهدوی یکشنبه 29 دی 1387 ساعت 04:05 ب.ظ http://www.mahdiblog.ir/

بسمه تعالی شأنه

با اهداء سلام و عرض تسلیت ایام سوگ آل نور به استحضار می رسد:
وبلاگ شما در این هفته بعنوان وبلاگ منتخب در کانون وبلاگهای مهدوی معرفی و اعلام شده است.
با آرزوی توفیق روزافزون شما، در خدمت به فرهنگ مهدویت و مولایمان حضرت مهدی موعود ارواحنافداه

امید یکشنبه 29 دی 1387 ساعت 11:04 ب.ظ

ای کاش استاد کذایی را تقبیح می کردید تا نشان دهید به قومیت ها توهین کردن تنها می تواند کار یک استاد وحشی باشد.
وقتی بیانیه تحکیم وحدت ( علامه ) و سکوت زشت و مرگبار شیرین عبادی را می بینم از خود می پرسم آیا کسی می تواند بگوید ایرانی وحشی، نخبه !!! هایش که این ها باشند معلوم است توده هایش چگونه اند؟
اگر محمد رضا پهلوی بر این کشور حکومت می کرد اولین حامی اسرائیل کشور و دولت ایران بود.( آیا ایرانی وحشی به حساب می آمد؟ )
کاش مثل قرآن نگاه می کردیم که هرکسی مسئول اعمال خودش است
نصر الله سرفراز است
و آن استاد قومیت گرای بی ادب محکوم
حسنی مبارک مثل ملک عبدالشیطان ملعون است
و همه انسان های آزاده ای که از کنار جنایات صهیونیست ها آرام نگذشتند و فریاد زدند و اعتراض کردند سرافرازند
این جا سخن از ارزش های انسانی است نه قوم و قبیله ها و تعصب های کور وجنگ های ابلهانه بالادهی - پایین دهی!
موفق باشید

سلام خدمت شما دوست بزرگوار
به وبلاگ حقیر خوش آمدید.
بسیار ممنونم که برای این متن ارزش قائل شدید و با دقت انتقادتان را نوشتید.
من نیز اصلا با محکوم کردن یک قوم به طور کل موافق نیستم و حتی قبول دارم که حق الناس است. و بحمدلله این مسئله را حتی در این حد که درباره قومی خاص جوکی هم تعریف نکنم اهمیت می دهم.
هر چند در بسیاری از موارد این استاد عزیز رو قبول دارم اما در این مورد اصلا با ایشان موافق نیستم.

اما این پست را فقط درباره آن اعرابی نوشتم که هم پیاله می شوند با .... درباره آنها که می توانم به راحتی این صفات را نسبت دهم. نمی توانم؟

ضمن عرض کمال تشکر امیدوارم باز هم قابل بدونید!
در پناه خدا.

عقرب سه‌شنبه 1 بهمن 1387 ساعت 12:29 ب.ظ

سلام
نمی دانم که چرا برداشت شما از نوشته من شمشیر کشیدن بود دلیلی را که برای فیلتر کردن نظرات داده اید درست ولی جایش اینجا نیست روشش هم این است که شما نظرات را بگذارید ولی الزامی به پاسخ دادن نداشته باشید ضمن اینکه بعضی وقتها خود مخاطبان پاسخ می دهند .دنبال عقرب هم لازم نیست که در جاهای دیگر دنبال اسمش بگردید عقرب یک حشره است که نیشش نه از ره کین است.درباره غزه هم من نگفتم که شما کار دیگری نمی کنید ولی حالا که وبلاگ دارید یکی از راههای تبلیغاتی دفاع از غزه و امثال غزه اینجاست. جمله ای که را هم که در نفی عربیت پپامبر نوشته بودید نشان دهنده ضدیت شما با قوم عرب بود حداقل از جمله شما اینگونه برداشت کردم شاید برداشت من نادرست بوده. موفق باشید

سلام علیکم
این چرا رو بعدا می فهمید!

مثکه درست منظورم رو درباره فیلتر نرسوندم. من همه نظرات رو تایید می کنم. مگر اون هایی که شخصی و خصوصی باشه. مثلا مثل شماره تلفن و ... فک کنم معنای فیلتر تو ولایت ما با ولایت شما فرق داره. آره؟؟

دنبال عقرب هم نگشتم! اصلا چرا باید بگردم؟ این روزا چیزی که فراوونه عقربه!! همه مدلیش ....
اما این ترم درس تاریخ جاهلی داشتیم چهار واحد بود خیلی هم سخت بود. توی اون نوشته بود که عقرب اسم دختر یکی از شعرای جاهلیست که حالا اسمشو یادم نیست. اینم خاصیت درس خوندنای شب امتحانیه که تا سه روز بعد همه چیزو فراموش می کنیم!

در مورد وبلاگم قبول دارم که از اول مهر خیلی کوتاهی درباره اش کردم به حدی که سر و صدای خانواده هم درومده!!!
یه زمان معتقد بودم که وبلاگ به جای خودش عین سنگر می مونه. اما متاسفانه امسال انقدر سرم شلوغ بود که بیشتر از یک ساعت در عفته رو نمی تونستم پای نت باشم. انشالله عقرب های توانمندی بیاند تو عرصه و وظایف اینترنتی خودشونو ایفا کنند. راستی یه نصیحت ساحلی: میشه نیش نزد و انتقاد کرد. نه؟ برای انتقاد سازنده نیازی نیست حتما عقرب شد.

از شما بینهایت ممنونم که وبلاگهای ما و دیگر دوستان بنیاد فرهنگی ... فارس رو از انتقاداتتون بی بهره نمیزارید.
التماس دعا

نسیم پنج‌شنبه 3 بهمن 1387 ساعت 08:09 ب.ظ http://sayebanekhiyal.blogfa.com

به نام او
سلام عزیزم
اینا این حرفا حالیشون نیست
.
.
.

علی یات

زهرا جمعه 4 بهمن 1387 ساعت 12:25 ق.ظ http://www.baharbod.persianblog.ir

سلام ساحل جان خوبی؟ادم واقعا در کار اعراب می مونه ... کاش یه فرصت بود که کمی با هم صحبت می کردیم.راستی این ادرس جدید وبلاگمه دیگه پاییزو نمی نویسم (:

کاظمی شنبه 5 بهمن 1387 ساعت 03:28 ق.ظ http://www.ravayatgar.org

سلام
درست است که یک خط آخرش اضافه کرده اید که طرف حساب شما اعرابی هستند که در این رفتار حیوانی نقش دارند ولی متن شما مؤید نظر استاد شماست. در حالی به احتمال زیاد استاد شما نظرش را با چنین قیدی مطرح نمی کند و نمی کند. مسأله عرب و مستعربه هم از آن حرف هاست دیگر!!!
در هر حال اصطلاح "عرب وحشی" را بیشتر آنها به کار می برند که دلشان برای یک روز حکومت یزدگردی لک زده است. مثل مایی نباید از این اصطلاحات استفاده کند.
لفظ بی غیرت یا خائن برای سران امروزی عرب بیشتر از وحشی برازنده است.
می دانید اصلی ترین وظیفه اسرائیل چیست؟
تفرقه در جهان اسلام.
یعنی همین که یک روز عرب ها ما را نجس خطاب کنند و یک روز ما آنها را وحشی. درد جای دیگر است. بشتاب ای برادر! دقت چاره ساز است.

سلام دوست بزرگوار
ممنون از اینکه خوندید و انتقاد کردید. انشالله قبول باشه.
به هیچ عنوان نظر استاد رو تایید نمی کنم. در پاسخی که به جناب امید داده ام می توانید ببینید.

اما مساله عرب و مستعربه: من ادبیات عرب می خونم. این رو در کتاب تاریخ الادب العربی حنا الفاخوری خوندم. اصلا توی رشته ما در دانشگاه ما همین رو میگن. اگه شما مخالفید میشه مستندات خودتون رو معرفی بفرمایید؟
ممنون میشم.
التماس دعا

کاظمی شنبه 5 بهمن 1387 ساعت 03:32 ق.ظ http://www.ravayatgar.org

سلام
در ضمن خیلی ممنون از اینکه پیوند سایت موسسه روایت سیره شهدا را در بخش "لینک دوستان" وبلاگتان قرار داده اید.

عقرب یکشنبه 6 بهمن 1387 ساعت 09:45 ق.ظ

سلام
جالبه که تقریبا همه خوانندگان وبلاگ شما با من هم عقیده هستند حداقل متن شما نگرش مثبتی به جامعه عرب ندارد.توجیهات شماهم متن را درست نمی کند فقط نیات مثبت شما را آشکار می سازد ضمنا یکی از نکات مثبت قرار دادن تمام نظرات در وبلاگ همین تبادل نظرات و افکار است .من هم تا به حال یادم نمی آید در هیچ وبلاگی مسئله خصوصی مطرح کرده باشم چون با کسی مسئله خصوصی ندارم وشیرازی وتهرانی و... هم برایم فرقی نمی کند به هر وبلاگی که فکر کنم ارزشش را دارد یا مطلبش ارزشمند است سر می زنم و نظر می گذارم.ضمنا فکر نمی کنم نیش زده باشم من هم مثل دیگران نظر داده ام فقط چون اسمم عقرب بوده شاید....

سلام علیکم

آره جالبه
جالبه که خودم هم با اونها هم عقیده هستم!!!

بنده هم عرض نکردم که شما کامنت خصوصی گذاشتید که قابل تایید نبوده. منظورم دوستان نزدیک است ....

مهدیه یکشنبه 6 بهمن 1387 ساعت 01:59 ب.ظ

می بینم که در مورد عقرب حسابی به گیج زدن افتادی
آخرش عقرب اسم دختره
یا این که اخویه؟

!!!

سلام مهدیه جان
نه عزیز گیج نزدم
شناخت آقای .... که کار سختی نیست.
فقط نمی دونم چرا خودشون دلشون نمیاد لو برند؟؟

عمار یکشنبه 6 بهمن 1387 ساعت 07:05 ب.ظ http://www.hamelanevahy.blogfa.com

"بنویس شهیدو بعد برو سر خط. همانجا که نخل هایش بدون سر نماز می گذارد و بیدهای مجنونش به سمت شرجی افق در اهتزازند. از این سطر به آن سطر, از این خط به آن خط, از این خاکریز به آن خاکریز. حالا دیگر این همه شهیدرا کلمه ها تشییع می کنند. اصلا این خط آخر ندارد. بدون معطلی بجای نقطه اشک هایت را بگذار و برو...!"

التماس دعا

کاظمی دوشنبه 7 بهمن 1387 ساعت 12:27 ق.ظ http://www.ravayatgar.org

سلام
منظورم از اعتراض به موضوع عرب مستعربه، انکار اقسام عرب نبود. که عرب از نظر منشأ، نه دو دسته که سه دسته است:
http://www.loghatnaameh.com/dehkhodaworddetail-5ae67a9c216c4995a3ea4b066bec4c4d-fa.html

بلکه منظورم این است که مستعربه بودن پیامبر اکرم صل الله علیه و آله کمکی به تأیید این نظر نمی کند که عربها وحشی هستند. چه بسیار عرب های عاربه که آدمترین انسانها بودند. اویس قرنی به احتمال قوی (به خاطر اهل یمن بودن) از این دسته است و چه بسیار عربهای مستعربه که از وحشی ترین حیوانات، وحشی تر بودند. بنی امیه لعنت الله علیه از این دسته اند.
آنچنانکه بعضی ملی گرایان مجوسی مسلک مدعی اند، قومیت و نژاد، ملاک توحش و تمدن نیست، تا ایرانی آریایی نژاد، متمدن باشد و عرب عاربه متوحش.
مگر یادمان رفته است که همین ۳۰ سال پیش، حاکم ما دوست اسرائیل بود و در ابراز دوستیش با اسرائیل، وقاحتش از حاکمان فعلی عرب بسی بیشتر بود؟ (خداوند آن روزها را نیاورد)
ملاک، ایمان است که الا به ذکر الله تطمئن القلوب. وقتی ایمان نباشد، دل آرامش ندارد و وقتی دل آرام نباشد، وحشت آن لازم می آید. وحشت دل، توحش روح را به دنبال دارد.

خدا خیرتان دهد.
دعایم کنید.

سلام علیکم
ممنون از پاسخ کاملتون
کاملا موافقم و بینهایت سپاسگزار
دعاگو هستیم
دعامون بفرمایید

شیعه علی سه‌شنبه 8 بهمن 1387 ساعت 01:59 ق.ظ http://ww.seddighalakbar.blogfa.com

سلام به شما دوست گرامی
لطفا زیاد تند برخورد نکنید
اولا پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله عرب بودند و قرآن بارها در آیات متعدد متذکر این موضوع شده است.
اگر نیاز به دلیل از قران بودید براتون آیه را را می نویسم.
و هیچ کتابی معتبر تر از قرآن پیدا نمیشه
ثانیا هیچ گان نمیشه قومی را به دلیل عمل ناپسندی جمع بست
در هر قومی خوب و بد وجود دارد
همانطور که در ایران و در بین ایرانیان چه در گذشته و چه در حال حاضر موارد بسیارری را مشاهده می کنیم.
بسیاری از عربها بر ضد اسرائیل تضاهرات کردند که البته به دلیل دولت های آنها تظاهرات سر کوب شد.
در ضمن
در زمانی ه شیعیان را در عراق ذبح می کردند و در هر بار مراسم زیارت بمبی را منفجر می کردند که گاه بالای 500 نفر شهید می شدند هیچ گاه چنین تظاهراتی را برای حمایت از آنان در ایران مشاهده نکردیم.
شاید این همه حمایت از فلسطین که البته من نیز حمایت می کنم به دلیل یعضی ماوضع سیاسی باشد
در حالی که از صدها شهید شیعه که در هر بمب گذاری تلف می شدند در ایران از آنها به عنوان کشته یاد می کردند و نه شهید.
و آن هم فق در حد عناوین اخبار.
بهتر است کمی بیشتر بررسی کنید و این قدر حق به انب صحبت نکنیم.
تاریخ ایران نیز مملو از ننگها و خیانت هاست.
پس باید از ایرانیان نیز به عنوان ایرانیان آتش پرست یا کافر یاد کرد؟
ملاک برتری فقط تقوا می باشد.
و مواظب باشید که همیشه طرف حق را بگیرید و حمایت کنید.
نه فقط در یک مورد خاص
خوشحال مشم اگر به وبلاگ من هم سری بزنید
موضوع وبلاگم اثبات حقانیت علی بن ابی طالب از طریق کتب اهل سنت هست
موفق باشید
التماس دعا
یا علی

سلام علیکم
خوش آمدید
خیلی خوشحالم از اینکه نقد شما رو می بینم
کاملا با فرمایشات شما موافقم. چون خود من هم هیچ وقت نتونستم دلیلی برای این موضع گیری استاد پیدا کنم.
التماس دعا

قفنوس چهارشنبه 9 بهمن 1387 ساعت 09:38 ب.ظ http://ghoofnoos.blogfa.com

سلام خانمی.

عکسی که گذاشتی منو یاد روضه های خاصی انداخت . . .

شما که دیگه سری به ما نمیزنی اما من همیشه از وبت لذت می برم.

به امید ظهور دولت یار - پاک باشی و رستگار
********************************

سرباز مهدی چهارشنبه 9 بهمن 1387 ساعت 11:31 ب.ظ http://www.sarbaze-mahdi.blogfa.com

سلام دوست منتظر
برای ظهور آقا یه کار کوچیک کردم
اگه وقت داری به وبلاگم سر بزن تا از موضوع مطلع بشی
این تبلغ واسه وبلاگم نیست
میخوام یه کار کوچیک واسه آقا کرده باشم
به امید ظهور آقا
یا حق

مهدیه جمعه 18 بهمن 1387 ساعت 10:00 ق.ظ

بابا این کاره



!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد