و در آن سوی این چشم انتظاری ها ...

(موجیم و وصل ما از خود بریدن است * ساحل بهانه ایست رفتن رسیدن است)

و در آن سوی این چشم انتظاری ها ...

(موجیم و وصل ما از خود بریدن است * ساحل بهانه ایست رفتن رسیدن است)

چه کسی راستش را می گوید؟

روزهای جمعه مجبورم بچه ها رو ببرم پارک. اونروز هم مثل بقیه جمعه ها؛  

یه دختر و یه پسر جوون با لباس های زرد رنگ و کوله پشتی زرد رنگ وارد محیط پارک کودک شدند. از توی کوله پشتی هاشون یه پاکتهای کوچیکی درمیآوردند و به سراغ خانم های جوون می رفتند. حواسم رفت به سمت اونها. دلم می خواست بدونم اینها کی هستند و دارند چیکار می کنند. تا اینکه به سراغی خانمی که کنار دست من ایستاده بود اومدند. منم دقت کردم ببینم چی میگن. 

چاشنی خورشت مگی رو تبلیغ می کردند و به خانم ها به صورت رایگان می دادند.  

 

چندین بار این صحنه رو در خیابون های مختلف شهر دیدم. 

 بعد از مدتی از مردم!!!! شنیدم که می گفتند این چاشنی خورشت مگی وابسته به شرکت نستله هست و یهودی ها! 

 

تا اینکه همین روزا بود که شبکه دو تلویزیون رو روشن کردم داشت برنامه تصویر زندگی میزاشت و قسمت آشپزی که ناگهان دیدم جناب آقای آشپز تلویزیون انواع چاشنی مگی رو استفاده کرد توی غذاش و چندین بار تاکید کرد که استفاده از غذاهای آماده مگی بسیار ساده تر و سریع تر است. 

دوربین هم چندین بار برای تبلیغ این کالا اون رو بزرگش کرد و نشون داد و روی اون نوشته شده بود: 

نام نیکو

سلام

ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز ملی دختران و دهه پرفروغ کرامت مبارک

قرار بود امروز صبح سر ساعت نه، زنگ همه مدارس به مناسبت هفته کرامت به صدا دربیاد.

خانم مدیر گفت: به معصومه ها جایزه بدیم. گفتم: نه! هم به فاطمه ها جایزه بدیم و هم به معصومه ها.

خانم مدیر گفت: خرج رو دستم نزار. همون معصومه کافیه.

بالاخره راضیشون کردم که هم به فاطمه ها جایزه بدند و هم به معصومه ها.

لیست اسامی بچه های مدرسه رو که روی هم صد و هفتاد نفر میشدند برداشتم تا اسامی فاطمه و معصومه رو پیدا کنم. ... باورم نمیشد فکر می کردم دارم اشتباه می کنم. چند بار لیست رو از اول چک کردم. تنها پنج!!!!! نفر از بچه ها اسم فاطمه داشتند، معصومه هم که هیچ!

 

آهی از اعماق وجودم کشیدم. شنیده بودم یکی از حقوقی که فرزند بر گردن والدینش داره اینه که قبل از متولد شدنش نامی نیکو برای او انتخاب کنند. این روزا نام های نیکو از فاطمه و زهرا و معصومه و مرضیه و ... به رومینا و آرمینا و روژین و ... تغییر پیدا کرده!