و در آن سوی این چشم انتظاری ها ...

(موجیم و وصل ما از خود بریدن است * ساحل بهانه ایست رفتن رسیدن است)

و در آن سوی این چشم انتظاری ها ...

(موجیم و وصل ما از خود بریدن است * ساحل بهانه ایست رفتن رسیدن است)

چرا امام زمان؟ (۱)

 اولین جلسه کلاس جوانان بود. همین که شروع کردیم از امام زمان حرف زدیم، مریم پرسید: خانم! چرا امام زمان؟ چرا ما باید فقط امام زمان رو بشناسیم؟ پس بقیه اماما چی؟ شناخت اونا لازم نیس؟ چرا شما اینقدر روی امام زمان مانور میدین؟

همین سوال انگیزه ای شد برا من تا توی وبلاگ چند تا پست رو به " ضرورت شناخت امام" اختصاص بدم. شاید چند قسمت بشه، اما امیدوارم مفید باشه.

در بیان ضرورت طرح مباحث مهدویت، سه مورد، قابل بررسیه:

1-      لزوم معرفت امام

2-      نوجه ادیان و مکاتب به مهدویت

3-      به روز بودن موضوع مهدویت

 

لزوم معرفت امام:

حضرت رسول صلوات الله علیه، فرمودند: " من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة"1: هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است.

یعنی می تونیم بگیم شناخت امام، شرط اسلام واقعی است. آیت الله جوادی آملی در مورد این حدیث فرمودند: " مرگ محصول زندگیست و اگر مرگ، مرگ جاهلی است، برای این است که زندگی، زندگی جاهلی است و کسی که با امام زمان رابطه ندارد و او را نمی شناسد مرده، و کسی که او را می شناسد زنده است. ..."2

از طرفی می تونیم بگیم شناخت امام، عامل هدایت است. چرا که امام صادق ( علیه السلام) فرمودند که بهترین دعا برای دوران غیبت حجت الهی و همچنین برای حفظ دین در فتنه های آخر الزمان این دعا است: " اللهم عرفنی نفسک فانک ان لم تعرفنی نفسک لم اعرف رسولک، اللهم عرفنی رسولک فانک ان لم تعرفنی رسولک لم اعرف حجتک، اللهم عرفنی حجتک فانک ان لم تعرفنی حجتک ضللت عن دینی"3 : ... خدایا! حجتت را به من بشناسان که اگر حجتت را به من نشناسانی از دین خود گمراه خواهم شد.

و از طرف دیگه طبق حدیث زیر می تونیم بگیم شناخت امام، راه معرفت خداست.

امام صادق ( علیه السلام) فرمودند: " روزی امام حسین ( علیه السلام) نزد اصحاب خود آمدند و بعد از حمد و ثنای خدای عزوجل و صلوات بر پیامبر فرمودند: ای مردم، قسم به خدا، پروردگار بندگان را نیافرید مگر برای اینکه به او معرفت پیدا کنند، پس وقتی معرفت او را یافتند به عبادت او بپردازند، پس با بندگی او از بندگی غیر او بی نیاز شوند. آن گاه مردی از ایشان پرسید: پدر و مادرم فدای شما، ای پسر رسول خدا، معرفت خدا چیست؟ حضرت فرمودند: یعنی مردم هر زمان، امام خودشان را که اطاعت او برایشان واجب است، بشناسند."4

انشالله پست بعد رو اختصاص میدم به توجه ادیان و مکاتب مختلف به موضوع مهدویت.

 

1-      بحارالانوار، ج51، ص 160

2-      فصلنامه انتظار، ش 13، مهدویت و عدل الهی، ص 46

3-      کمال الدین، ج2، ص 343

4-      بحار الانوار، ج 23، ص 93

نامه شهیده راضیه کشاورز به امام زمان

پنج شنبه بازگشایی حسینیه رهپویان بود با حضور خانواده های شهدای کانون رهپویان وصال. بعضی از بچه ها هم رفته بودند. کتاب زیست شهیده راضیه کشاورز رو هم پیدا کرده بودند. چقدر دل آدم می گیره! راضیه 15 ساله!

خاطراتی که دوستاش و خانواده اش تعریف می کنند دل آدمو بیشتر می سوزونه! انس عجیبی که با قرآن داشته ...

دلم می خواد وبلاگم رو به نامه زیبایی که این شهید برای آقا امام زمان (علیه السلام) نوشته بود، معطر کنم. عطر شهید ماندگاره ...

 

 نشانی گیرنده: نمی دانم کجایی یا مهدی؟! شاید در دلم باشی و یا شاید من از تو دورم. کوچه انتظار، پلاک یا مهدی،

 

به نام خداوند بخشنده و مهربان

 

سلام من به یوسف گمگشته دل زهرا و گل خوشبوی گلستان انتظار

ای دریای بیکران، آفتاب روشنی بخش زندگی من که از تلالو چشمانت که همانند خورشید صبحدم از درون پنجره های دلم عبور می کند و دل تاریک و سیاه مرا نورانی می کند.

تو کلید در تنهایی من! من تو را محتاجم.

بیا ای انتظار شب های بی پایان، بیا ای الهه ناز من، که من از نبودن تو هیچ و پوچم. بیا و مرا صدا کن. دستهایم را بگیر و بلند کن مرا. مرا با خود به دشت پر گل اقاقیا ببر. بیا و قدم های مبارکت را به روی چشمانم بگذار. صدایم کن و زمزمه دل نواز صدایت را در گوش هایم گذرا کن، من فدای صدایت باشم. چشمان انتظار کشیده من هر جمعه به یادت اشک می ریزند و پاهایم سست می شوند تا به مهدیه نزدیک خانه مان می روم و اشک هایم هر جمعه صفحات دعای ندبه را خیس می کند. من آنها را جلو پنجره اتاقم می گذارم تا بخار شود و به دیدار خدا برود. به امید روزی که شمشیرم با شما بالا رود و بر سر دشمنانتان فرود آید.

یا مهدی ادرکنی عجل علی ظهورک

دوستدار عاشقانه شما راضیه

ادامه مطلب ...

جمعه های انتظار

دلم گرفته ای دوست هوای گریه با من

گر از قفس گریزم کجا روم کجا من ...